Translate

Wednesday 11 September 2013

SET RAWATAN PENYAKIT ASTHMA SHAKLEE


 
Assalammualaikum  w,b.t kepada semua Pelanggan, Pembaca Dan Pelawat Blog Kami yang di hargai dan kami kasihi……Hari ini kami ingin menerangkan tentang Kebaikan Dan Manfaat Set Untuk Pesakit Asthma Shaklee ( Omega Guard & Chewable Vitamin C ).
Minyak ikan sebenarnya sangat banyak kebaikan dan manfaat pada tubuh manusia. Ianya memberi banyak manfaat terutamanya kepada ibu menyusu, ibu hamil, ibu berpantang, orang yang menajaga badan, turunkan kolesterol, bakar lemak,  asthma, radang sendi atau sakit urat dan bermacam lagi. Hakikatnya terlalu banyak kajian yang telah dibuat dan khasiat minyak ikan ni memang terbukti sangat bagus utk semua peringkat umur terutamanya Penghidap Asthma.

Tahukah Anda Cara Mengatasi Penyakit Asthma…???
Perubahan pemakanan dapat meredakan dan banyak membantu untuk mengatasi gejala serangan asthma. Menurut Alan Gaby , MD, alahan makanan yang tidak dikenalpasti ( intolerans makanan ) adalah satu faktor yang menyumbang kepada sekurang-kurangnya 75 peratus daripada pesakit asthma kanak-kanak dan kira-kira 40 peratus daripada pesakit asma dewasa. "Pada awal tahun 1959, Albert H. Rowe , MD, seorang perintis dalam bidang alahan makanan, berjaya merawat 95 orang pesakit asthma dengan perubahan pemakanan sahaja ," kata Dr Gaby .

Tetapi Apakah Jenis Makanan Dan Makanan Tambahan Yang Boleh Membantu Menenangkan Gejala Asthma…???

Sebenarnya Memang Ada. Perlu diingat asthma adalah satu keadaan keradangan, jadi pastikan diet anda mengandungi makanan yang kaya dengan anti-radang seperti Omega-3 ( ikan air sejuk sebgai contoh ) merupakan satu idea yang tersangat baik. Penyelidik menulis dalam Jurnal Pemakanan Klinikal Eropah berkenaan penyelidikan yang melibatkan Penyakit Asthma Dan Omega-3 menyatakan , " suplemen minyak ikan boleh bertindak untuk mengurangkan keradangan dan membantu pembukaa saluran udara." Dan penyelidikan antarabangsa didalam Jurnal Tuberculosis dan Penyakit paru-paru mendapati peningkatan penggunaan ikan dan pengambilan Omega-3 secara umum ( berkait dengan pro -radang Omega - 6 ini ) mengurangkan risiko kanak-kanak mendapat athsma.
 
Seperkara lagi ialah Pengambilan Rendah Vitamin C oleh penghidap asthma. Tahukah anda bahawa pengambilan rendah Vitamin C daripada makanan atau makanan tambahan boleh membawa kepada peningkatan risiko untuk asthma..?? Satu kajian 2005 yang dilakukan oleh penyelidik dari Institut Penyelidikan Asthma Dan Alahan di Australia mendapati kepekatan vitamin C dalam darah penghidap asthma adalah jelas lebih rendah. Satu artikel kajian dalam American Journal of Clinical Nutrition membuat kesimpulan, " tanda-tanda asthma yang berterusan di kalangan orang dewasa menunjukkan peningkatan kerana terdedah kepada udara alam sekitar dan penurunan Vitamin C."

Jadi pesakit asthma memerlukan Vitamin C  yang lebih tinggi daripada orang biasa. 1 hingga 2gram Vitamin C amat berguna melalui kajian yang telah dijalankan. Tahap ini juga berguna untuk mereka yang mengalami alahan atau lebihan pengeluaran histamin.

Makanan yang tinggi Vitamin C adalah seperti lada ( hijau dan merah ), kale, brokoli, kubis brussels, jambu, jus oren @ anggur, pic, oren, strawberi dan nanas.

Mengikuti diet Mediterranean telah menunjukkan kawalan asthma dapat dipertingkatkan, mungkin kerana kandungan Omega- 3 dan Vitamin C yang tinggi. Satu kajian 2008 di dalam Jurnal Alahan mendapati bahawa jika mengikut diet Mediterranean dapat mengurangkan risiko asthma tidak terkawal dengan sebanyak 78 peratus.

Walaupun anda mungkin tidak dapat sepenuhnya untuk menghapuskan gejala asthma dengan makanan, anda boleh dapatkannya melalui Makanan Tambahan Shaklee kerana telah terbukti dan mempunyai fakta bahawa pengambilan yang lebih tinggi Omega-3 dan Vitamin C selain daripada makanan (buah-buahan terutama segar), makanan tambahan pasti boleh membantu.

Jadi kepada penghidap asthma, mari dapatkan Set Pesakit Asthma Shaklee yang terbukti bermanfaat dan yang penting ianya semulajadi dan mengandungi ramuan yang segar dan terpilih sahaja.share sikit info dan kajian berkenaan hal ni.

Untuk keterangan lebih lanjut mengenai Penyakit Asthma, sila klik sini
Untuk keterangan mengenai kebaikan Omega Guard Shaklee, sila klik sini
Untuk keterangan kebaikan Vitamin C Shaklee, sila klik sini
 
Sekian sedikit sebanyak informasi mengenai Kebaikan Dan Manfaat Set Untuk Penyakit Asthma Shaklee untuk makluman Para Pelanggan, Pembaca Dan Pelawat Blog kami yang sangat kami kasihi dan hargai.

Sayangilah Dan Hargai Kehidupan Anda Dan Orang Yang Anda Sayangi.

“MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT”

Hubungi Saya Di Talian 019-6837417 (Call, SMS, Whatsapp) Untuk Nasihat Dan Keterangan Percuma. Kami Sedia Memberikan Panduan Dan Khidmat yang Terbaik Kepada Para Pelanggan Kami...Kerana....

“KESIHATAN ANDA ADALAH KEBANGGAAN BUAT KAMI”

Mohd Ridzman.
Shaklee I.D No : 931309
HP No : 019-6837417 (Call, SMS, Whatsapp)
**Manfaat Dan Kelebihan Membeli Produk Shaklee Daripada Kami :-
  1. Layanan mesra daripada kami.
  2. Konsultasi PERCUMA secara berterusan selepas pembelian.
  3. Jadual Pengambilan Vitamin akan di berikan selepas pembelian di buat.

No comments:

Post a Comment